Isnin, 2 Februari 2009

SALAM PERKENALAN

Assalamualaikum.Wrmtullah.


Salam perkenalan.Saya Yusmi alfaruqi.Ini adalah pengalaman saya yang pertama menulis di dalam blog.Saya seorang mua'lim dan salah seorang bekas pelajar di SAM Sg.Merab Luar,KUSZA dan Universiti Al-Azhar.Saya akan menjadikan blog ini sebagai medan dakwah dan perkongsian ilmu sesama saudara yang melawat ke dalam blog ini.Yusmi adalah salah satu nama saya dan alfaruqi adalah gelaran bagi prinsip saya.Ini kerana saya suka menjadi muslim yang sentiasa memisahkan antara haq dan batil,halal dan haram,adil dan zalim serta dosa dan pahala.Justeru ayuh kepada kenalan,sahabat dan anak murid saya untuk sama-sama memakmurkan blog ini.

Untuk perkongsian ilmu yang pertama bacalah hadith ini riwayat daripada Imam Bukhari untuk tatapan kehebatan ilmu Allah.



"Daripada Ibnu Umar Radhiallahuanhuma daripada Nabi Muhammad SAW telah bersabda:Kunci kepada perkara ghaib itu ada lima, tidak mengetahuinya melainkan Allah.Manusia tidak mengetahui apa yang tersembunyi dalam rahim ibu melainkan Allah,dan manusia tidak mengetahui apa yang berlaku pada esok hari melainkan Allah,dan manusia tidak mengetahui bilakah hujan akan turun melainkan Allah dan manusia tidak mengetahui di bumi manakah dia akan mati melainkam Allah, dan manusia tidak mengetahui bila akan berlaku kiamat melainkan Allah"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan