Isnin, 20 April 2009

NASYID USRATI

Hari ini saya ingin meluahkan segala penghargaan dan terima kasih saya kepada semua orang yang saya sayang di atas kesetiaan,pengorbanan dan kasih sayang yang diberikan kepada saya melalui lagu.Kadang-kadang sukar untuk kita luahkan ucapan terima kasih atau sayang kepada orang yang sepatutnya kita anugerahkan perkataan tersebut.Satu kepuasan bagi saya apabila memberikan penghargaan ini walaupun mereka tidak mengetahui............

Untuk isteri tercinta yang sangat bertanggungjawab kepadaku dan anak-anakku,pengorbanan dan kesetiaanmu tidak akan aku abaikan kerana redha dan tenang ketika kau menghadapi kerenahku dan anak-anakmu serta semasa kau ditinggalkan ketika aku menyusuri perjalanan dakwah.......

untuk emak yang banyak berkorban dan memberikan kasih sayang,tidak pernah jemu melayan telatah anak-anakmu,sanggup berlapar demi melihat anakmu kekenyangan,sanggup menyekang mata untuk mencari sesuap rezeki ketika anakmu diulit mimpi indah,bersahaja menyarung baju lama demi melihat anak-anak keriangan mencuba baju baru................

untuk abah yang amat bertanggungjawab dan tegas dalam mendidik,sanggup berpanas dan berhujan demi memenuhi keperluan dan kehendak orang yang disayangi,mengharungi dengan penuh kesabaran pelbagai ranjau dan onak dalam membesarkan permata hati.........

untuk anak-anak yang memberikan ketenangan dan keceriaan,merekalah ubat yang paling mujarab ketika keletihan,kedukaan dan kerisauan dengan melihat wajah mereka yang menyejukkan mata dan telatah mereka yang menghiburkan hati dan jiwa.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan